מצבה מאבן אחת: כך תבחרו את הקבלן המתאים למשימה

מערכת שורש  ה תשרי, תשפה  07/10/2024

בחירת קבלן מצבות היא משימה חשובה אשר מתבצעת בזמן מאתגר. על מנת לעשות סדר בדברים מצורפים מספר טיפים שיוכלו לסייע לבחור את הקבלן המתאים
.......................

מצבה מאבן אחת: כך תבחרו את הקבלן המתאים למשימה

צילום: freepik

בחירת מצבה היא אחת ההחלטות המשמעותיות שמערבת רגשות רבים בתקופה מאתגרת בחיים. בתקופה של פרידה יש לחשוב מהי דרך ההנצחה הטובה ביותר וכאן, מצבה מאבן אחת, יכולה לתת את המענה המתאים. מצבה זו, המיוצרת מגוש אבן שלם, היא סמל לנצחיות, זיכרון ומשמשת להנצחת היקר לנו מכל.

ישנה חשיבות לבחירת מצבה עמידה לאורך שנים, מצבה שתעמוד בדרישות העיצוביות וחשוב שהביצוע יהיה על ידי איש מקצוע מקצועי, אמין ומנוסה. התפקיד של קבלן המצבות הוא הרבה יותר מאשר חיתוך וחריטה, הוא צריך ללוות את המשפחה בתקופה מורכבת ובסופו של דבר להביא את הרצונות שלה לידי ביטוי באבן שתהיה מרכיב מהותי בזיכרון שישמר לאורך שנים.

 

היתרונות של מצבה מאבן אחת

ההתלבטות בין האפשרויות השונות להנציח את הנפטר צריכות להוביל לבחירה הנכונה ביותר למשפחה וחשוב לציין כי כל מצבה היא ייחודית. כיוון שהבחירה הראשונה צריכה להתייחס לאבן ולעיצוב הכללי, כדאי להכיר את היתרונות שיש למצבה זו:

  • עמידות – האבן היא חומר טבעי ועמיד בפני פגעי מזג האוויר והיא יכולה להתמודד היטב עם גשם, ברד והשמש הישראלית החזקה. בחירת מצבה הבנויה מאבן אחת יכולה להתאים לדרישות העמידות של מזג האוויר ולשמור על המראה המקורי לאורך שנים רבות.
  • אלגנטיות מצבה מאבן אחת יכולה להיראות אלגנטית מאד. היא יכולה להישמע כמו מצבה פשוטה אך בעיצוב נכון ועבודה מתאימה היא מכבדת מאד את הנפטר ומדגישה את החשיבות שלו עבור בני המשפחה.
  • עיצוב אישי – גם במסגרת מצבה שהיא מאבן אחת ניתן לבחור את העיצוב האישי ובתוך כך להחליט מה יהיה כתוב עליה, האם יהיו בה שסמלים שונים, לבחור את סוג הכתב ולהתאים אותה לסגנון האישי. ניתן להתייעץ עם קבלן המצבות ולבקש לראות דוגמאות של עיצובים.
  • מחווה – החשוב ביותר הוא המחווה האישית שאנחנו רוצים להביע והדבר נכון לכל מצבה. במקרה של בחירה באבן אחת האפשרויות רבות ויש להסתכל על הרצונות האישיים ודרך ההנצחה המתאימה כדי להכיר את העיצובים.

 

בחירת קבלן לביצוע העבודה

בחירת קבלן מצבות היא משימה חשובה אשר מתבצעת בתקופה שנחשבת למאתגרת. על מנת לעשות סדר בדברים מצורפים מספר טיפים שיוכלו לסייע לבחור את הקבלן המתאים.

בירור באזור בית הקברות

לפעמים המנהלים בבית הקברות מכירים את הקבלנים שמייצרים מצבה מאבן אחת והם יוכלו לתת המלצות. כמו כן ניתן לשאול חברים ולחפש ביקורות באינטרנט על קבלנים בסביבה. לצד כל אלה חשוב לדעת מה לשאול ובתוך כך חשוב לברר לא רק מה היכולות של הקבלן אלא על הניסיון שלו בעבודות דומות וכן מה ההתרשמות מהיחס שלו ללקוחות.

בחינת תיק עבודות

יש להסתכל על מצבות קודמות שביצע הקבלן וזאת כדי להתרשם מהיכולות ולהבין מה אפשר ליצור. יש לבדוק מהם החומרים בהם הקבלן משתמש בדרך כלל ולברר על תהליך העיצוב וההקמה. במקרה שנראית בתיק מצבה שנראית מתאימה מבחינת הסגנון והעיצוב יש לברר כיצד היא מעוצבת, אילו החלטות ניתן לקבל וגם לשמוע מהקבלן מה ההמלצות שלו כדי להחליט אם זהו תהליך וסגנון שמתאים לנו.

תהליך העיצוב וההקמה

יש לבדוק כי הקבלן יכול לבצע את כל התהליך וכי לא יישארו משימות לבני המשפחה. עליו להיות מעורב בתהליך העיצוב, לתת המלצות, להציג את מה שעומד להיות בסוף העבודה ועליו גם לדאוג לכל תהליך ההקמה מבחינת הכנת הקבר והצבת המצבה. מורשת מצבות מכירים היטב את האתגרים של התקופה ומלווים כל משפחה ברגישות, מקצועיות ומעצבים מצבה מאבן אחת שתייצג את הנפטר בכבוד.

לפרטים:https://moreshetmazevot.co.il/